Handlingsprogram for Byvekstsamarbeidet og Oslopakke 3 ble vedtatt av styringsgruppene
— Forslag til Handlingsprogram 2024-2027 for Byvekstsamarbeidet og Oslopakke 3 er vedtatt av styringsgruppene i Oslo kommune og Viken fylkeskommune.
Nyheiter, pressemeldingar og kronikkar frå Statens vegvesen.
— Forslag til Handlingsprogram 2024-2027 for Byvekstsamarbeidet og Oslopakke 3 er vedtatt av styringsgruppene i Oslo kommune og Viken fylkeskommune.
— Samarbeid om en digital løsning
— Vi er i mål med siste støp på nordgående løp på Isielva bruer – det ble feiret med en ekstra god lunsj!
— En ny rapport konkluderer med at det er betydelig potensial for kraftproduksjon langs både vei og bane.
— Elektrifisering av anleggsmaskiner er et viktig grep for en grønnere bransje. Nå viser det seg at god krafttilgang er fullt mulig selv langt fra byene.
— Planprosessen for E39 Bjerkeset-Astad fortsetter, og tirsdag 2.mai informerte Statens vegvesen kommunestyret i Gjemnes om status og planer fremover
— Hva gjør Statens vegvesen når jord inneholder uønskede fremmede arter? Jo, vi ber bønder og geiter om hjelp.
— Skanska introduserer nå landets første el-maskin for montering av tunnelvegger. Det skjer i Bukkesteinshøgdtunnelen på ny E16 over Sollihøgda.
— Nå gjøres restarbeidene på den 3,8 kilometer lange gang/sykkelveien som åpnet langs Osloveien i Frogn uka før jul i fjor.
— Statens vegvesen har hatt god økonomistyring. 99,2 prosent av budsjettbevilgningen ble brukt, og virksomheten holdt seg innenfor budsjettrammene i 2022.