Artikkelen er frå 2019, og innhaldet kan vere utdatert.

Det er store forandringer å se langs E134 mellom Mjøndalen og Hokksund selv om anleggsarbeidene bare har pågått i snaue fire måneder.

Elvelangs E134 i Mjøndalen før anleggstart 2019. (Foto: Kjell Wold)

Elvelangs Mjøndalen november 2019. (Foto: Kjell Wold)

Størst er nok forandringene langs vegen mellom Steinberg og Langebru, der E134 utvides mest blant annet inn mot flyplassen på sørsiden.

Her er de første bærelagene med asfalt allerede lagt nå rett før vinteren fester grepet for alvor.

E134 langs Steinberg før anleggstart 2019. (Foto: Kjell Wold)

E134 Steinberg november 2019. (Foto: Kjell Wold)

På en om lag halvannen kilometer lang strekning mellom Langebru og Steinberg utvides vegen med to felt, slik at det blir forbikjøringsfelt i begge retninger når hele veganlegget etter planen er ferdig neste høst.

På strekningen mellom rundkjøringene på Steinberg vest og øst utvides også vegen for å gi plass til midtrekkverk. Det pågår også omfattende gravearbeider hele vegen i Mjøndalen langs elven.

Flyplassen retning Steinberg før anleggstart. (Fogto: Kjell Wold)

Flyplassen mot Steinberg november 2019. (Foto: Kjell Wold)

Arbeidene med midtrekkverk, vegutvidelse og vegbelysning på de 7,5 kilometerne E134 Mjøndalen-Langebru er i månedsskiftet november/desember 2019 dermed godt i rute til planlagt åpning om vel ett år.

Ved flyplassen mot Langebru før anleggstart. (Foto: Kjell Wold)

 

Langs flyplassen sett mot Langebru november 2019. (Foto: Kjell Wold)
Aktuelt for fylke: Agder, Vestfold og Telemark