Prosjektet er inndelt i tre byggetrinn, der byggetrinn 1 mellom Røldal og Seljestad fekk finansiering 11. april 2024. Byggetrinn 2 og 3 er har godkjent reguleringsplan, men manglar finansiering.

Konkurransegrunnlag for bygging av ny Røldalstunnel frå Røldal til Seljestad er lyst ut. På denne strekninga skal vegen i hovudsak leggjast i ny tunnel under Røldalsfjellet. Den nye vegen omfattar også ein parsell med ny E134 i dagen og nytt vegkryss på Seljestad. Tunnelpåhogget på denne sida vert i fjellet ved Hesjabakkmyrane. Aust for den nye tunnelen omfattar parsellen ny E134 i dagen og nytt kryss på Liamyrane i Røldal. Tunnelpåhogget er lokalisert ved Vetlehovden.

Siste nytt:

Prosjektet er delt opp i tre byggetrinn:

Strekningen vist på kart. Foto.
E134 Vågsli–Seljestad. Foto: Statens vegvesen

Planområdet dekkar strekninga Vågsli i Vinje kommune (Telemark fylke) til Seljestad i Ullensvang kommune (Vestland fylke). Reguleringsplanar for strekninga E134 Vågsli – Seljestad (Telemark/Vestland fylker) vart godkjende i 2019. 

Strekninga mellom Vågsli – Seljestad på E134 har i dag lange og bratte stigningar med smale og svingete parti som gjer det utfordrande å ta seg fram. I tillegg fører krevjande vêrforhold ofte til stenging eller kolonnekøyring. Det har vore ein auke i stenging og kolonnekøyring dei siste åra. Det skaper store utfordringar for framkomst, trafikktryggleik og samfunnstryggleik.

Ny  E134 mellom  Vågsli og Seljestad vil gje vesentleg reduksjon av stenging og kolonnekøyring på strekninga. Det vil også korte ned køyrelengda med ca. 11 kilometer og redusere høgdemeter med rundt 1000 meter. For tunge køyretøy vil køyretida bli redusert med om lag ein halv time. Ny veg vil auke trafikktryggleiken, betre framkomst ved dårlege vêrforhold og flytte trafikk ut frå tettstaden Røldal.

Første byggjetrinn er strekninga frå Røldal til Seljestad. Strekninga har fått vedtak om finansiering i Stortingsvedtak frå 11. april 2024. Dette byggjetrinnet vil gi størst innsparing i lengde, høgdemeter, køyretid, drivstoffkostnad og klimautslepp. I tillegg vil denne strekninga gje mest betring i høve til fastkøyring og bilberging på vinterstid, mest betring av stigningstilhøva og mest betring av trafikktilhøve for mjuke trafikantar.

E134 over Haukelifjellet er ein av stamvegane mellom aust- og vestlandet. Vegen er ein viktig ferdslesåre, særleg for næringslivet sør for Hardangerfjorden, med kring 20 prosent tungtrafikk. Årsdøgntrafikken er i dag om lag 2 200 køyretøy. 

Vei:
E134
Fase:
Byggefase
Kommuner:
Vinje, Ullensvang
Fylker:
Telemark, Vestland
Finansiering:
Stat, Bompenger
Nasjonal transportplan:
Ikke omtalt
Oppstart:
Høst 2024
Antatt åpnet:
2031

E134 Vågsli–Seljestad. © NVDB, Geovekst, kommunene og Open Street Map contributors (utenfor Norge)

Prosjektkontor

Besøksadresse:

Statens vegvesen
Bergen kontorsted
Nygårdsgaten 112
Bergen

Kontakter

Frode Lykkebø

Prosjektleder
Telefon:
915 95 865
E-post:

Rolf Helge Hjelmtvedt

Planleggingsleder
Telefon:
976 57 794
E-post:

Gaute Sekse

Byggeleder
Telefon:
90733356
E-post:

Karoline Rage

Kommunikasjonsrådgiver
Telefon:
47644964
E-post:

Sist oppdatert: