—
Reguleringsforslag for ny E16 på strekningen Isi- Skoglund er fortsatt under utarbeidelse. Nå viser det seg at det er behov for noe mer areal til midlertidige rigg og anleggsområder enn det som var tatt med ved varslingen av 26.9.18. Reguleringsgrensen må derfor justeres.
—
Onsdag 20.mars holdt prosjektet tilbudskonferanse i Sandvika. 18 personer fra 12 ulike entreprenører deltok for å høre mer om siste del av prosjektet E16 Sandvika – Wøyen.
—
Statens vegvesen lyser ut siste strekningen av prosjektet E16 Sandvika – Wøyen. Nå søker vi entreprenør som vil bygge om tidligere E16 og tilstøtende lokalveger mellom Sandvika, Emma Hjorthsvei og Åses vei. Dette er siste brikken i det som legger til rette for byutviklingen i Sandvika, og som fullfører Sandvika ring.
—
Nytt teknisk utstyr må på plass i tunnelene for at det skal kunne kjøre toveistrafikk i ett løp, fra høsten 2019. Selve oppgraderingen er planlagt å ta et år, og fører til delvis stengte tunneler og redusert framkommelighet i den perioden. Den gode nyheten er at fra neste høst vil naboene langs Ringeriksveien slippe trafikk om natten.
—
Natt til fredag 5. oktober åpnet E16 Bjørnegårdtunnelen for toveis trafikk i sørgående løp. Samtidig stenger Kjørbotunnelen, og det blir omkjøring gjennom Sandvika. Trafikantene må belage seg på ekstra kø i tiden fremover.
—
Fra lørdag 7. juli kl. 17 til søndag 8. juli kl. 18 skal vi støpe brudekke for nye Langelår bru, sørgående på E16, over Løxaveien. Veien stenges mens arbeidene pågår.
—
Natt til fredag stenger vi nedre del av Bærumsveien mot E16, fra rundkjøringen ved Johs Haugerudsvei og ned til lyskrysset ved Skuiveien. Da er Lommedalsveien åpnet igjen for trafikk.