Ekstra runde med medvirkningsmøter
— Denne uken inviterte prosjektet til en ekstra runde med møter med ekstern samarbeidsgruppe for å diskutere foreløpige planutkast og for å komme med innspill til anbefaling av korridor.
— Denne uken inviterte prosjektet til en ekstra runde med møter med ekstern samarbeidsgruppe for å diskutere foreløpige planutkast og for å komme med innspill til anbefaling av korridor.
— Statens vegvesen skal nå gjøre ferdig alle utredninger, sammenstille plandokumentet og utarbeide plankart med planbestemmelser i henhold til fastsatt planprogram.
— Den nye E39 mellom Lyngdal i Vest-Agder og Sandnes i Rogaland skal gå i en av de to indre korridorene.
— Når ser statsråden for seg å treffe en beslutning om trasévalg for ny E39 på strekningen Sandnes - Flekkefjord? - spurte Kalsås 22. mars. Les svaret her.
— På bakgrunn av grundige vurderinger anbefaler Statens vegvesen å avslutte arbeidet med ytre og midtre korridor. Ytre og midtre korridor har dårligere måloppnåelse enn indre korridor ut fra de målene som er satt for prosjektet.
— - Samlet og entydig er ytre og midtre korridor dårligere enn indre korridor, derfor er vi trygge på anbefalingen.
— Vi var denne uken på mini-turné i Sør-Rogaland og informerte om den nye indre korridoren fra Moi til Rogaland.
— Vi har fått spørsmål om det å sende inn/tegne anonyme forslag til veglinjer/korridorer til et planprogram. Her er litt informasjon om det.
— Det har kommet inn forslag til en ny indre vegkorridor på en strekning fra Moi til Bue, som berører arealer i Lund, Eigersund og Bjerkreim kommuner.
— Ny veglinje på delstrekningen fra Moi til Bue i Rogaland antas å være billigere enn de andre veglinjene på samme strekning.