Vegvesenet anbefaler bru i tilleggsutredningen for rv. 23 Oslofjordforbindelsen
— Bru over nordre Håøya gir kortest reisetid, er samfunnsøkonomisk lønnsom og gir redusert risiko og sårbarhet sammenlignet med tunnel.
— Bru over nordre Håøya gir kortest reisetid, er samfunnsøkonomisk lønnsom og gir redusert risiko og sårbarhet sammenlignet med tunnel.
— Med bakgrunn i høringsuttalelsene er det foretatt mindre endringer i planene for ny gang- og sykkelveg langs Osloveien. Ny høringsfrist settes til 25. september.
— Flere forbedringer, blant annet støytiltak og bedre tilpassing av bruene i forhold til terrenget gjør at Vegvesenet ønsker endringer i reguleringsplanen.
— Mandag 9. februar ble reguleringsplanen for rv. 23 Oslofjordforbindelsen vedtatt i Frogn kommunestyre, og i går kveld, 17. februar, ble planen også vedtatt i Hurum kommune.
— Prosjekt rv. 23 Oslofjordforbindelsen fortsetter oppdraget med å planlegge et nytt tunnelløp, inntil Regjeringen har fattet en beslutning om det skal bygges tunnel eller bru over Oslofjorden.
— Reguleringsplan for rv. 23 Oslofjordforbindelsen ligger ute til høring fram til 20. august. 2014.
— Statens vegvesen starter arbeidet med å utarbeide en reguleringsplan for gang- og sykkelveg langs fv. 76 Osloveien mellom Ottarsrud og Bakker bru.
— Statens vegvesen har utarbeidet forslag til reguleringsplan med konsekvensutredning for rv. 23 Oslofjordforbindelsen. Planen er nå oversendt til Frogn og Hurum kommuner for behandling.
— Oslofjordtunnelen vil ha full kapasitet i begge løp i 2022.
— Konferansen "Broen 3" ble arrangert av Region Vestviken og Hurum kommune. Målet for konferansen var å se på hvordan ulike krysninger av Oslofjorden kan bidra til å utvikle regionen.