Byvekstavtale for Osloområdet signert
— Byvekstavtalen mellom Viken, Oslo, Bærum, Lillestrøm, Nordre Follo og staten ble signert 27. november 2020.
— Byvekstavtalen mellom Viken, Oslo, Bærum, Lillestrøm, Nordre Follo og staten ble signert 27. november 2020.
— Styringsgruppen for Oslopakke 3 legger frem sitt tolvte handlingsprogram for Oslopakke 3, med forslag til prioriteringer for årene 2021–2024. Programmet ble vedtatt av partene 10. juni.
— Trinn 3 av bomtakstendringene, som startet i 2019, gjennomføres med virkning fra senest 1.januar 2021. Da innføres også et takstfritak for lette elektriske varebiler.
— Styringsgruppen for Oslopakke 3 har i dag blitt enige om et nytt handlingsprogram for Oslopakke 3 for de neste fire årene. - Dette sikrer finansiering av Fornebubanen, sier Tonje Brenna, fylkesrådsleder i Viken fylkeskommune og byrådsleder i Oslo, Raymond Johansen.
— Den foreløpige analysen viser at biltrafikken i Oslo i juni er redusert med to til tre prosent sammenlignet med samme periode i fjor.
— 1. juni i år ble det innført store endringer i bompengesystemet i Oslo. Det er innhentet trafikktall fra tellepunkt og bomstasjoner for de to første ukene, men det er for tidlig å si hvordan endringene har påvirket biltrafikken.
— Oslo bystyre og Akershus fylkesting har gitt sin tilslutning til handlingsprogrammet for Oslopakke 3 i perioden 2020-2023.
— Fra 1. juni vil det ikke lenger være skilt med priser ved bomstasjonene i Oslo. De elektroniske takstskiltene slukkes 30. mai.
— Oslo, Akershus og staten er nå enige om et forslag til handlingsprogram for Oslopakke 3 i perioden 2020-2023. Satsingen på kollektiv, sykkel og gange fortsetter.
— Mandag 13. mai starter arbeidene med å lage ny innkjøring og bygge om innfartsparkeringen ved Rosenholm stasjon, som ligger på grensen mellom Oslo og Oppegård kommuner. Det fører til innsnevringer og færre tilgjengelige parkeringsplasser fram til juni.