—
Handlingsprogrammet til Oslopakke 3 er nå klart. I en fireårsperiode skal det brukes 16 milliarder kroner på kollektivtiltak, veier og annen infrastruktur i Oslo og Akershus.
—
Den årlige spørreundersøkelsen om holdningene til bompenger i Oslo-området viser at mange er positive til rushtidsavgift, som gjør det dyrere å passere bomringen i rushtiden enn utenom.
—
Tirsdag 21. mai la styringsgruppen for Oslopakke 3 frem forslag til handlingsprogram med prioriteringer og budsjett for årene 2014-17. Dette gir en oversikt over hvordan vi vil utvikle transportsystemet i Oslo og Akershus i tiden fremover.
—
Styringsgruppen for Oslopakke3-samarbeidet har nå kommet til enighet om forslag til revidert avtale for Oslopakke 3 og Handlingsprogram for perioden 2013 - 2016.
—
Styringsgruppen for Oslopakke3-samarbeidet inviterer pressen til presentasjon av forslag til revidert avtale for Oslopakke 3 og Handlingsprogram for perioden 2013 - 2016.
—
Sekretariatet for Oslopakke 3-samarbeidet har ferdigstilt sin rapport med faglige innspill til prosjektporteføljen til Oslopakke 3. I tillegg har sekretariatet for Oslopakke 3 lagt fram en rapport som ser på hvordan inntektene kan styrkes. Rapportene vil være grunnlag for den videre politiske behandlingen av Oslopakke 3.
—
Sekretariatet for Oslopakke 3-samarbeidet har ferdigstilt sin rapport med faglige innspill til den videre utvikling av finansieringspakken. I tillegg har sekretariatet lagt frem en rapport som ser på hvordan inntektene kan styrkes. Rapportene vil være grunnlag for den videre politiske behandlingen av Oslopakke 3, som starter over nyttår.