Harstadpakken lyser ut tunnel

— Tunnelen gjennom Harstadåsen, fra Seljestad til Sama, er det største delprosjektet i Harstadpakken. Anbudskonkurransen lyses ut nå, og forventet byggestart er februar/mars 2016.

Åpnet fortau i St. Olavs gate

— Fredag 4. desember 2015 var det snorklipp for det aller første store kommunale delprosjektet i Harstadpakken, 1700 meter med fortau langs den kommunale vegen St. Olavs gate i Harstad.

Harstadpakken lyser ut stort oppdrag

— Sama kryssområde er et av de aller mest ulykkesutsatte kryssområdene i Harstad, og en ny rundkjøring og trygg kryssing for myke trafikanter skal gjøre dette området tryggere for alle trafikanter. Oppdraget lyses ut nå, og forventet byggestart er februar/mars 2016.

Vi åpner fortau St. Olavs gate

— Fredag 4. desember markerer vi åpningen av det første ferdige delprosjektet i Harstadpakken, 1700 meter med nytt fortau i St. Olavs gate.

Esso-stasjonen ferdig revet

— Stasjonsbygget på Sama er ferdig revet, pumper, pumpefundamenter, drivstofftanker er fjernet og forurenset masse er skiftet ut.

Stenger Skorsteinen for gjennomkjøring

— For å bedre sikkerheten for myke trafikanter, og da spesielt skoleungene som skal til og fra Kanebogen skole, stenges Skorsteinen for gjennomkjøring fra onsdag 18. november.

Litt om kostnader og prioriteringer i Harstadpakken

— Både i Harstad tidende og på sosiale medier har det vært saker om dette med kostnadene på tunnelen og hvilke konsekvenser eventuelle overskridelser vil få for andre delprosjekt i Harstadpakken. Dette er komplisert, men vi ønsker å klargjøre sammenhengene litt.