Bedre energimerking av dekk og kjøretøy
— Det er felles krav i EU om merking av dekk og kjøretøy. Merkingen viser forbrukerne at tilsynelatende like produkter kan ha ganske ulike egenskaper.
Nyheter, pressemeldinger og kronikker fra Statens vegvesen.
— Det er felles krav i EU om merking av dekk og kjøretøy. Merkingen viser forbrukerne at tilsynelatende like produkter kan ha ganske ulike egenskaper.
— 24. april innfører vi krav om at et kjøretøy skal være fortollet før det kan bestilles time til godkjenning ved trafikkstasjon.
— Statsforvalteren i Oslo og Viken opprettholder Bærum kommunes vedtak om å forkorte Stabekklokket med 50 meter.
— Streiken berører mange av ferjesambandene. Se hvilke som blir berørt.
— Ein meir enn 100 år gamal og nesten 500 meter lang jernbanetunnel har fått nytt liv som ein viktig del av den nye sykkelstamvegen i Bergen.
— Strammere rammer gjør at Fellesprosjektet ikke ble prioritert i transportvirksomhetenes innspill til Nasjonal Transportplan for perioden 2025-2036.
— Hovedfunnet i en ny rapport fra Norsk institutt for bioøkonomi (NIBIO) er at nitrogenrenseanlegget i Nordlandsdalen kan gi en rensegrad på hele 82 prosent.
— Statens vegvesen vel å stenga Lærdalstunnelen frå ca. 18.00–06.00 når arbeidet med å oppgradera tunnelen startar.
— Fristen for å gi innspill til Statens vegvesen er 31. mai 2023.
— Referansegruppa hadde sitt andre møte på Stord i slutten av mars. Prosjektleiar Ole-Mathias Nes viste fram sju ulike konsept som no skal analyserast.