Artikkelen er fra 2021, og innholdet kan være utdatert.

Dette gjelder trafikkstasjonene i Drøbak, Oslo, Mysen og oppkjøringstilbudet i Moss. I Oslo vil vi imidlertid utføre godkjenning av samfunnskritiske tunge kjøretøy. Husk å bestille time på forhånd.

I forbindelse med nedstengingen av Oslo-området på grunn av det muterte koronaviruset, vil også Statens vegvesens tjenester bli berørt.

Fra mandag 25. januar vil trafikkstasjonene i området være stengt. Det vil ikke være mulig å få gjennomført teoriprøver, hallkontroller eller kjøretøy- og førerkorttjenester i skranken. Det vil heller ikke være oppkjøringer ved disse lokasjonene. Vi har imidlertid et unntak. I Oslo (Risløkka) vil vi utføre godkjenning av samfunnskritiske tunge kjøretøy, Husk å bestille time på forhånd.

Per nå er det snakk om trafikkstasjonen i Mysen, Drøbak og på Risløkka i Oslo i tillegg til oppkjøringstilbudet i Moss. Kunder med bosted i kommunene Enebakk, Frogn, Indre Østfold, Moss, Nesodden, Nordre Follo, Oslo, Vestby, Våler og Ås kan ikke benytte seg av tjenester ved andre trafikkstasjoner.

– Vi beklager ulempene dette vil medføre for brukerne våre, men håper på forståelse for at vi alle nå må gjøre det vi kan for å begrense spredningen av viruset. Vi vil løpende gjøre vurderingen om det er enkelte tjenester vi vil kunne åpne for, sier direktør Bodil Rønning Dreyer i Statens vegvesen.

Stengingen vil i første omgang gjelde ut januar.

Husk også at det er mye du kan gjøre selv på vegvesen.no

Trafikkstasjonene i Oslo-området stenger ut januar. Foto: Statens vegvesen