Artikkelen er fra 2019, og innholdet kan være utdatert.

I perioden 2009-2018 er det registrert 14 trafikkulykker med 31 skadde på strekningen Mjøndalen-Langebru.

Derfor er bygging av midtdeler på denne E134-strekningen mellom Nedre- og Øvre Eiker et viktig trafikksikkerhetstiltak.

E134 Mjøndalen-Langebru har mellom 17300 og 19500 biler i ÅDT. (Foto Kjell Wold)

–Når strekningen på om lag 7,5 kilometer i tillegg for første gang får vegbelysning er det grunn til å tro at antall trafikkulykker vil reduseres, sier prosjektleder Tom Hedalen.

I tiårsperioden før 2009 var det enda flere trafikkulykker på strekningen, inkludert to dødsulykker.

Fra avkjøring Steinberg vest mot Hokksund blir det smal fire felt. (Foto: Kjell Wold)

E134 Mjøndalen-Langebru har i dag en gjennomsnittlig årsdøgntrafikk (ÅDT) på mellom 17.300 og 19.500 biler.

Anleggsarbeidet er planlagt å starte tidlig i august 2019 og planlegges ferdig før jul 2020.

 

Mange ulykker langs E134 Mjøndalen-Langebru gjør at vegen nå får midtdeler. (Foto: Kjell Wold)
Aktuelt for fylke(r): Agder, Vestfold og Telemark