Påkledningen av Sollihøgdtunnelen kan starte
— I dag går de første lastene med tunnelvegger fra Drammen havn til Sollihøgda. Påkledningen av den 3,4 km lange E16-tunnelen kan starte.
— I dag går de første lastene med tunnelvegger fra Drammen havn til Sollihøgda. Påkledningen av den 3,4 km lange E16-tunnelen kan starte.
— 1030 dager etter anleggsstart smalt salve nummer 1000 på Sollihøgda. Det ble også den siste.
— I august ble Bjørum sag bru på E16 i Bærum sprengt ned. Nå er brua knust opp og massene klare for gjenbruk.
— De var med å skape norsk bruhistorie for 50 år siden. Nå møttes de igjen der det hele startet i 1973, på Brakerøya i Drammen.
— Tirsdag 15. august smalt aller siste sprengsalve i nordgående løp i den nye Sollihøgdtunnelen.
— Bjørum sag bru over Isielva ble sprengt ned i går - nå setter vi i gang med å bygge ny bru!
— Innkledningen av Bukkesteinshøgdtunnelen på E16 mellom Sandvika og Sollihøgda er nå kommet så langt at hele garderoben tas i bruk.
— Resultatene fra vannovervåkingsprogrammet på E16 Bjørum-Skaret i 2022 viser at både fisk og bunndyr har klart seg bra så langt i anleggsprosjektet.
— 1973: Drammensvogna får sin ilddåp på Norges lengste bru. Mai 2023: Drammensvogna har akkurat hatt siste støp på første av to Isielva bruer på E16.
— Vi er i mål med siste støp på nordgående løp på Isielva bruer – det ble feiret med en ekstra god lunsj!