Stanser videre arbeid med E18 Retvet-Vinterbro
3. juli 2023 — Statens vegvesen setter nå arbeidet med planlegging og grunnerverv for prosjektet E18 Retvet-Vinterbro på pause.
3. juli 2023 — Statens vegvesen setter nå arbeidet med planlegging og grunnerverv for prosjektet E18 Retvet-Vinterbro på pause.
21. mars 2023 — Faglige grunnlag for behandling av delvis bompengefinansiering av E18 Retvet-Vinterbro er nå sendt Ås og Nordre Follo kommuner og Viken fylkeskomme.
27. februar 2023 — Funnet av Jernaldergården som er gravd fram i framtidig E18 Retvet-Vinterbro er så spektakulært at det i fjor ble kåret til årets arkeologiske funn i Norge
27. juni 2022 — Vi har i det siste jobbet mye med å finne tiltak som kan redusere kostnader og klima-/miljøbelastningen samtidig som vi når målene for prosjektet.
17. juni 2022 — Ved å bygge smal 4-felt, minske tunnelbredde og senke farten med 10 km/t kan E18 Retvet–Vinterbro spare verdifulle jordbruksarealer og klimagassutslipp
20. april 2022 — Vegvesenet vurderer å redusere omfanget av planlagt utbygging av Vinterbrokrysset. Dette kan gi en innsparing på opp mot 600 mill. kroner.
2. juli 2020 — Det har vært en annerledes vår for alle. For E18 Retvet-Vinterbro har det også vært en hektisk vår, med grunnerverv, arkeologiske utgravinger og bompengegrunnlag. Her kommer en kort status fra oss på prosjektet, før vi pakker sekken, setter på solhatten og tar ferie.
18. mai 2020 — Selv om koronasituasjonen har påvirket hvordan Statens vegvesen kan utføre sitt arbeid, går grunnervervsprosessen langs den nye E18-strekningen mellom Retvet og Vinterbro som planlagt.
3. juli 2019 — Planleggingen av prosjektene E18 Retvet-Vinterbro og E134 Oslofjordforbindelsen er nå kommet så langt at vi rigger oss til på Nygårdskrysset.
12. mars 2018 — Fv. 128 gjennom Spydeberg sentrum skal oppgraderes. Vegvesenet starter nå detaljregulering av det midlertidige anleggsområdet.