E18 Vestkorridoren lanserer handlingsplan for bærekraft
— Vi skal ha tre tanker i hodet på en gang og sikre at hensynet til miljø, samfunn og økonomi balanseres på en bærekraftig måte når vi realiserer prosjektet.
Nyheter fra prosjektet E18 Vestkorridoren.
— Vi skal ha tre tanker i hodet på en gang og sikre at hensynet til miljø, samfunn og økonomi balanseres på en bærekraftig måte når vi realiserer prosjektet.
— Mer fleksible løsninger som kan gi bedre trafikale løsninger og økt kvalitet er målet for dialogmøtet for E18 Ramstadsletta-Nesbru 22.mars.
— Statens vegvesen har nå sendt sin anbefaling alternativ for videre arbeid med reguleringsplan for E18 Ramstadsletta–Nesbru.
— Den framtidige E18-tunnelen under Sandvikselva i Bærum kommune, vil hete Sandvikstunnelen. Det vedtok Statens kartverk denne uken.
— Et kjent, og for enkelte, kjært syn forsvinner om kort tid for godt på Strand. Nå starter nemlig arbeidet med å rive Shell-stasjonen.
— Området langs E18 mellom Fornebukrysset og Strand er tungt støybelastet. Mye trafikkstøy fra E18 gjør det vanskelig å si hvor mye som skyldes anleggsarbeid
— Statens vegvesen inviterer potensielle leverandører i en totalentreprise til dialogkonferanse om E18 Ramstadsletta-Nesbru 22.mars.
— Mandag 6. desember fjernes resten av muren som står igjen ved E18 ved Strand. Arbeidet pågå fra kl. 22.00-05.30.
— Den 16. 12. inviterer Statens vegvesen leverandører til dialog om alternative inndelinger for E18 Vestkorridoren, entreprise E102 Fornebukrysset-Strand.
— Neste uke starter en ny runde med grunnboring i Sandvikselva. Dette inngår som del av jakten på den sikreste tunneltraseen for ny E18 under Sandvika.