Den første byggekontrakten er nå signert
— Det var fire tilbydere totalt og Holbæk Anlegg AS hadde det beste tilbudet med lavest pris.
— Det var fire tilbydere totalt og Holbæk Anlegg AS hadde det beste tilbudet med lavest pris.
— Prosjektet er en av fire anleggsplasser hvor Statens vegvesen vil stille krav til entreprenøren om fossilfrie anlegg.
— Bompengevedtak Prop.95 S i Kristiansand ble vedtatt i går tirsdag, 13.april i Stortinget med stemmetall FOR 63 / MOT 22. Et solid flertall med andre ord.
— Vegvesen-ansatte i Kristiansand bretter opp ermene og er klare til å starte byggingen av E18/E39 Gartnerløkka-Kolsdalen i 2021. Strekningen ligger inne i regjeringens forslag til NTP.
— Mange lurer på hvordan anleggsperioden er tenkt å bli gjennomført, hva skal gjøres når og hvordan. Enkelte steder kunne man se informasjon som ikke stemmer. Her får du fakta og informasjon som er korrekt.
— Dagens vegsystem på Gartnerløkka lider av følgefeil fra de tidligste tider. Mange kaller området en «gordisk knute» som fører til køer og forsinkelser.
— Etter flere leserinnlegg og nyhetssaker om prosjektet E18/E39 Gartnerløkka-Kolsdalen finner Statens vegvesen grunn til å komme med generell og korrekt informasjon om prosjektet som vi har ansvar for. Dette er innlegg prosjektet ved prosjektleder Nils Ragnar Tvedt har sendt til mediene i Vest-Agder.
— Onsdag, 21. november vedtok bystyret i Kristiansand forlengelse av bompengeperioden i byen med 12-15 nye år for å fremskaffe 1,8 milliarder kroner til finansieringen av prosjektet.
— Prosjektet holder informasjonsmøte for politikerne i kommunene som er med i Areal- og transportplansamarbeidet i Kristiansandsregionen (ATP-samarbeidet).