Harstadpakken lyser ut tunnel
— Tunnelen gjennom Harstadåsen, fra Seljestad til Sama, er det største delprosjektet i Harstadpakken. Anbudskonkurransen lyses ut nå, og forventet byggestart er februar/mars 2016.
— Tunnelen gjennom Harstadåsen, fra Seljestad til Sama, er det største delprosjektet i Harstadpakken. Anbudskonkurransen lyses ut nå, og forventet byggestart er februar/mars 2016.
— Fredag 4. desember 2015 var det snorklipp for det aller første store kommunale delprosjektet i Harstadpakken, 1700 meter med fortau langs den kommunale vegen St. Olavs gate i Harstad.
— Sama kryssområde er et av de aller mest ulykkesutsatte kryssområdene i Harstad, og en ny rundkjøring og trygg kryssing for myke trafikanter skal gjøre dette området tryggere for alle trafikanter. Oppdraget lyses ut nå, og forventet byggestart er februar/mars 2016.
— Fredag 4. desember markerer vi åpningen av det første ferdige delprosjektet i Harstadpakken, 1700 meter med nytt fortau i St. Olavs gate.
— Fredag 20. november skal entreprenøren Harstad Maskin arrangere en kriseøvelse på anlegget ved kryss Margrethe Jørgensens vei og rv. 83.
— Stasjonsbygget på Sama er ferdig revet, pumper, pumpefundamenter, drivstofftanker er fjernet og forurenset masse er skiftet ut.
— For å bedre sikkerheten for myke trafikanter, og da spesielt skoleungene som skal til og fra Kanebogen skole, stenges Skorsteinen for gjennomkjøring fra onsdag 18. november.
— Dagens kryss, der Margrethe Jørgensens vei møter riksveg 83, skal bygges om til en rundkjøring, som blant annet skal ta imot trafikken fra den fremtidige tunnelen gjennom Harstadåsen.
— Både i Harstad tidende og på sosiale medier har det vært saker om dette med kostnadene på tunnelen og hvilke konsekvenser eventuelle overskridelser vil få for andre delprosjekt i Harstadpakken. Dette er komplisert, men vi ønsker å klargjøre sammenhengene litt.
— Fire entreprenører har gitt tilbud på neste store delprosjekt i Harstadpakken.