Nå har brudelene til Hangarbrua ankommet Trondheim!
11. mars 2025 — De fire brudelene ble fraktet med båt fra Stord til Trondheim, og i neste uke skal delene fraktes videre på lastebil til Leangen stasjon.
Nyheter om FjordX og tidligere publiserte saker om Ferjefri E39.
11. mars 2025 — De fire brudelene ble fraktet med båt fra Stord til Trondheim, og i neste uke skal delene fraktes videre på lastebil til Leangen stasjon.
6. januar 2025 — Den 55 meter lange aluminiumsbrua består av fire store «puslespillbrikker» som må klaffe helt perfekt før de sendes til Trondheim.
8. november 2024 — The award is a bursary for young researchers within the field of wind engineering and bridge dynamics.
14. mai 2024 — Statens vegvesen og Leirvik AS har nå startet byggingen av Hangarbrua som vil få et brudekke bestående av 100% resirkulert aluminium.
16. mai 2023 — Vi er avhengige av å drive forskning og utvikling for å finne løsninger på hvordan vi kan optimalisere fremtidens veier, bruer og andre konstruksjoner.
28. mars 2022 — Økt kunnskap om hvordan ulike typer bruer påvirker naturmangfold over og under vann skal benyttes i designfasen av fremtidige konstruksjoner.
14. mars 2022 — Erfaringene fra sveisingen av Frønes bru i Åfjord kommune tas videre til et nytt bruprosjekt, Ya bru i Tynset kommune.
18. desember 2020 — Den nye E39 fra Stavanger til Bergen vil være blant de viktigste samferdselsprosjektene i Norge siden Bergensbanen åpnet i 1909.
14. desember 2020 — En arbeidsgruppe hos The International Federation for Structural Concrete (FIB) har nå publisert det aller første designdokumentet for brukonseptet rørbru (Submerged Floating Tube Bridge).
20. november 2020 — Regjeringen besluttet i dag å øke det økonomiske bidraget til Rogfast. I praksis betyr det at landets største vegprosjekt starter opp igjen.