Digitalt informasjonsmøte om reguleringsplanarbeidet 20.oktober
— Statens vegvesen inviterer til digitalt informasjonsmøte 20.oktober kl. 18.00 for å orientere om oppstart av reguleringsplanarbeidet.
— Statens vegvesen inviterer til digitalt informasjonsmøte 20.oktober kl. 18.00 for å orientere om oppstart av reguleringsplanarbeidet.
— Teknologi for å kunne beregne hvordan ulike typer bølger oppfører seg er under stadig utvikling. En ny numerisk bølgemodell er et viktig bidrag som kan brukes i planleggingen av bruer, og da spesielt flytebruer.
— Statens vegvesen har fått i oppdrag å lage reguleringsplan for strekninga E39 Stord-Os.
— Statens vegvesen planlegger ny bru over Bjørnafjorden. Allerede nå kan du interaktivt besøke brua, dens omgivelser og lære litt om historien til nærområdet. Foretrekker du omvisning fra båt eller fly?
— Du har kanskje høyrd eller lest om flytebrua over Bjørnafjorden sør for Bergen? Om du vil fordjupe deg i dei faglege vurderingane som ligg til grunn, får du no høve til det.
— Statens vegvesen utvider nå samarbeidet med Prodtex Industri AS og har inngått en avtale for å utvikle nye metoder for overflatebehandling og for å sikre kvaliteten på gjennomført sveising.
— Rundt omkring i verden finnes flere ulike varianter flytebruer. For å kunne bygge lengre flytebruer enn før er ikke de eksisterende matematiske beregningsmodellene ingeniørene benytter tilstrekkelige. De må videreutvikles.
— Ei brukasse i aluminium framfor stål kan redusere kostnadane for kryssing av Langenuen mellom Stord og Tysnes.
— De siste fem årene har Vegvesenet gjennomført detaljerte målinger av forholdene i- og rundt Bjørnafjorden for å kunne planlegge en optimalisert bro tilpasset lokale meteorologiske og oseanografiske forhold.
— En ny rapport om kryssing av Langenuen mellom Stord og Tysnes konkluderer med at dersom man kan benytte stål i brotårn og tårnfundament i betong, kan disse produseres parallelt. Det har mange fordeler.