Første salve på største og mest komplekse Rogfast-kontrakt
14. november 2024 — Arbeidsfellesskapet Implenia/Stangeland (JVIS) i gang med å bygge det mest kompliserte tunnelprosjektet i landet, 250 meter under den vesle øya Kvitsøy.
14. november 2024 — Arbeidsfellesskapet Implenia/Stangeland (JVIS) i gang med å bygge det mest kompliserte tunnelprosjektet i landet, 250 meter under den vesle øya Kvitsøy.
11. juni 2024 — Det er JV IMPLENIA STANGELAND E39 E02 ANS som skal bygge E02 kontrakten fra Kvitsøy.
29. mai 2024 — To entreprenører konkurrerte om den siste store kontrakten E02 Kvitsøy på Rogfast.
2. april 2024 — For ett år siden trykket skytebas Eivind Lien i Skanska og daværende Bokn-ordfører Osmund Våga på knappen for første salve i Rogfast.
7. mars 2023 — Onsdag 15. mars inviterer Statens vegvesen og entreprenør JV Implenia/Stangeland til åpen kontordag på Rogfast-riggen i Mekjarvikveien.
9. januar 2023 — I dag ble den andre store Rogfast-kontrakten signert av vegdirektør Ingrid Dahl Hovland og direktør Audund Aaland i Implenia Norge.
12. desember 2022 — I dag, 12.12.22 klokken 12.12, ble den første store Rogfast-kontrakten signert av vegdirektør Ingrid Dahl Hovland og konsernsjef Ståle Rød i Skanska.
16. november 2022 — Den første store Rogfast-kontrakten er tildelt. Kontrakten er den første av tre store på å bygge den undersjøiske tunnelen mellom Randaberg og Bokn.
14. januar 2022 — Ni entreprenører har søkt om å bli prekvalifisert til den første av tre hovedkontrakter for å bygge E39 Rogfast.
20. desember 2021 — Fredag 17. desember gikk det den første salven av på den 3,5 kilometer lange tunnelen fra Kvitsøy og ned til hovedløpene.