Tre entreprenørar er inviterte
6. februar 2019 — Statens vegvesen har invitert tre entreprenørar til å delta i konkurransen om den største Rogfast-kontrakten.
6. februar 2019 — Statens vegvesen har invitert tre entreprenørar til å delta i konkurransen om den største Rogfast-kontrakten.
2. oktober 2018 — Formålet med omreguleringen er å forbedre havneforholdene ved Arsvågen fergeleie gjennom å etablere en molo nordøst for Nordre Solholmen, samt å i større grad skjerme området regulert som næringsareal i vedtatt plan.
28. august 2018 — Denne uken holdt Vegvesenet en dialogkonferanse med bransjen for å få gode innspill til Rogfast-strategien.
16. august 2018 — Milliardsløsing eller samfunnsbygging? Det var temaet for Ferjefri E39-debatten under Arendalsuka
20. februar 2018 — Statens vegvesen skal for første gang i tunneldrift bruke seismikk under byggingen av Rogfast.
22. januar 2018 — I januar arrangerte Statens vegvesen i samarbeid med Bokn kommune folkemøte i den nye flotte Bokn Arena.
1. desember 2017 — Vegdirektøren signerte første tunnelkontrakt for Rogfast
30. november 2017 — Fredag 1. desember skriv Statens vegvesen kontrakt med NCC om å bygge den første tunnelen i Rogfast.
15. november 2017 — Rogfast er på fleire måtar nybrotsarbeid innan norsk tunneldrift - det skal også brukast seismikk under tunneldrivinga.
3. november 2016 — Statens vegvesen har utarbeidet forslag til detaljreguleringsplan for E39 Rogfast, tverrslag (tunnel) og ventilasjonstårn ved Arsvågen. Statens vegvesen legger planforslaget ut til høring og ettersyn i samsvar med § 3-7 og § 12-10 i plan- og bygningsloven. Planen er utarbeidet i samarbeid med Bokn kommune.