E39 Rogfast: En av tre store kontrakter er lyst ut
25. november 2021 — En av de tre største Rogfast-kontraktene er nå lyst ut. Det er en milepæl i byggingen av verdens lengste og dypeste undersjøiske vegtunnel.
25. november 2021 — En av de tre største Rogfast-kontraktene er nå lyst ut. Det er en milepæl i byggingen av verdens lengste og dypeste undersjøiske vegtunnel.
19. oktober 2021 — 10-åringene Lilly Hviding og Audun Haaland fikk æren av å ta det første spadestikket til tunnelen som takket være Rogfast skal gjøre Kvitsøy landfast.
12. august 2021 — I konkurranse med tre andre entreprenører ble Hæhre Entreprenør AS og Risa AS valgt til å bygge 3 480 meter ettløpstunnel ned fra Kvitsøy.
29. mars 2021 — Fire entreprenører er valgt ut til å legge inn tilbud på den den første store Rogfast-kontrakten
8. mars 2021 — Syv entreprenører har bedt om å bli prekvalifisert for den første store Rogfast-kontrakten.
18. desember 2020 — Den nye E39 fra Stavanger til Bergen vil være blant de viktigste samferdselsprosjektene i Norge siden Bergensbanen åpnet i 1909.
20. november 2020 — Regjeringen besluttet i dag å øke det økonomiske bidraget til Rogfast. I praksis betyr det at landets største vegprosjekt starter opp igjen.
15. november 2019 — E39 Rogfast er øverst på listen over topp 100 strategiske infrastrukturprosjekter.
11. juli 2019 — Den 10. juli var det tilbodsåpning på E 02 – Kvitsøy-kontrakten i Rogfast-prosjektet. Berre ein tilbydar blir vurdert vidare.
6. mai 2019 — Sikkerhet er førsteprioritet når Vegvesenet planlegger nye tunneler, enten de er på land eller under vann.